Pozvání spolku vinařů VOC Modré hory ve spolupráci s Filipem Hlavinkou Grono tour , Centrálou cestovního ruchu jižní Moravy a novou cestovatelskou platformou Worldee přijali polští blogeři velmi vstřícně a zajistili audiovizuální materiál, články na blozích, stejně jako content na sociálních médiích. To jsou hlavní marketingové nástroje, kterými tito novináři do Polska vysílají zprávy o malebné zemi vyplněné vinicemi a skvělými lidmi z tohoto jihomoravského dvoudenního press tripu. Cílem modrohorců je oslovit polské milovníky vína a prorazit tak na velký polský trh, kde rok od roku stoupá poptávka po kvalitním moravském víně.
V pátek 5. května v dopoledních hodinách po cestě z Brna na jihovýchod do Modrých hor neušlo polským blogerům první zastavení, kde se všichni určitě kochali krásnými pohledy na Pálavu, Hustopeče a okolní vinorodou krajinu z hustopečské rozhledny zasazené v prosnulých mandloňových sadech. Ochutnali také skvělé produkty místní hustopečské Mandlárny přímo z rukou její majitelky Kateřiny Kopové.
Nadšeni mandlovým přivítáním pokračovali ve své cestě na Rozhlednu Slunečná do Velkých Pavlovic, kde byli všichni přivítáni certifikovaným rosé vínem z Frankovky v apelačním systému VOC Modré hory. Vřelého přivítání a seznámení s mikroregionem Modré Hory se skvěle zhostila 1. vicemiss ČR Sarah Horáková z Velkých Pavlovic v tandemu s výbornou fotografkou a marketérkou Terezou Slámovou a Lukášem Stávkem, který byl i jejich modrohorským průvodcem na intenzivní press tour po oba dva dny.
Následovala cesta do Bořetic a to konkrétně do Rodinného vinařství Jedlička, kde si prohlédli historický vinný sklep a ochutnali nejen skvělé víno, ale i vyhlášenou škvarkovku s bořeckým chlebem. Vynikající obědové menu, předem připravené pro tuto skupinu s úžasem kvitovali v restauraci hotelu Kraví hora, krémová chřestová polévka s křepelčím vejcem uchvátila návštěvu hned na začátek jako předkrm před výběrem z hlavních chodů jako vepřová panenka sous-vide s bramborovo-mrkvovým pyré nebo kuřecí supreme s tagliatelli, sušenými rajčátky, šarlotkou a parmezánem, favoritem však bylo jarní rizoto s chřestem, hráškem, listovým špenátem, parmezánem a petrželkovým olejem.
Třešničkou na dortu se stalo předávání cestovních pasů v sídle vlády Republiky Kraví hora přímo z rukou aktuálního pana prezidenta Jaroslava Procházky, tak aby měli polští novináři dveře do bořeckých vinných sklepů vždy otevřeny a užili si pohostinnosti místních vinařů.
Modrohorská tour pokračovala do Kobylí, přímo do Muzea obce Kobylí, kde kobylské tetičky připravili skvělé tradiční trdelníčky a siestovou kávu, přítomní novináři byli překvapeni množstvím a krásou historických předmětů, krojů a celkové vybavenosti a prostornosti národopisného muzea.
Stezka nad vinohrady - unikátní bezbariérová rozhledna na Kobylím vrchu, mezi místními nazývaným jako Homole provokovala svými výhledy a architektonickým pojetím nejednoho polského blogera a vynutila je vytáhnout své drony k snímkům a videoreportážím. U rozhledny obohatill vyprávěním a osvěžil všechny návštěvníky svými víny Tonda Bukovský, známý vynikající houslista a samozřejmě skvělý vinař z Vinařství Bukovský.
Nejde nenavštívit modrohorský klenot, takže dalším cílem byla obec Vrbice. Prohlídku tří vrbeckých TOP vinařství zahájili účastníci zájezdu ve Vinařství Horák, kde si hned po přivítání skvělým veltlínem pod značkou Grand Kukle prošli celou moderní výrobu, skladovací prostory a vinné sklepy, po celou dobu prohlídky dbal Lukáš Horák o pravidelný pitný režim, ve skleničkách se neustále střídala vína všech barev, vynikajích vůní a chutí. S nadšením se pokračovalo dále směrem ke kostelu do unikátní sklepní lokality Stráž, kde jsou v sedmi podlažích ve stejném architektonickém duchu zasazeny na dvě stovky vinných sklepů.